Tüm Haberler

Dr. Öğr. Üyesi Gökay AÇIKYILDIZ\'ın Scopus\'da İndexli Yapay Zeka Konulu Makalesi Yayınlanmıştır

Dr. Öğr. Üyesi Gökay AÇIKYILDIZ'ın Scopus'da İndexli Yapay Zeka Konulu Makalesi Yayınlanmıştır

Üniversitemiz Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Gökay Açıkyıldız’ın yapay zekâ konulu “Investigation of preservice secondary school mathematics teachers' views on artificial intelligence” başlıklı makalesi, Scopus’ta dizinlenen Journal of Pedagogical Sociology and Psychology dergisinde yayımlanmıştır. Bu uluslararası yayın, bölümümüzün hem matematik eğitimi hem

21 Kasım 2025
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyeleri 7. TÜRKBİLMAT Sempozyumu\'nda Bildiri Sunumu Gerçekleştirdi

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyeleri 7. TÜRKBİLMAT Sempozyumu'nda Bildiri Sunumu Gerçekleştirdi

14-16 Kasım tarihlerinde Antalya/ Alanya'da gerçekleştirilen 7. TÜRKBİLMAT Sempozyumuna Dr. Öğr. Üyesi Gökay AÇIKYILDIZ, Dr. Öğr. Üyesi Eda Nur GÜNER ve Arş. Gör. Fatmagül ERGÜN “Evaluation of Generative Artificial Intelligence's Questions Prepared to Measure Statistical Literacy According to PISA Cognitive Processes Framework (Üretken Yapay Zekanın İstatistik Okuryazarlığını Ölçmek Amacıyla Hazır

19 Kasım 2025
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Danışma Kurulu Toplantısını Gerçekleştirilmiştir

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Danışma Kurulu Toplantısını Gerçekleştirilmiştir

2025-2026 eğitim öğretim yılının başlangıcında Öğretmenlik Uygulaması dersine yönelik deneyim ve rehberlik hususunda danışma kurulu toplantısı gerçekleştirildi. 01.10.2025 tarihinde gerçekleştirilen toplantıya bölümün danışma kurulunda olan Trabzon Üniversitesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. Derya ÇELİK ve Doç. Dr. Mustafa GÜLER katılım sağladı. Öğretmenlik Uygulamasının kılavuzunun düzenlenmesi ve

19 Kasım 2025
Matematik Öğretmenliği Öğrencileri İçin Kariyer Fırsatları Etkinliği 30 Eylül 2025 Tarihinde Gerçekleştirilmiştir.

Matematik Öğretmenliği Öğrencileri İçin Kariyer Fırsatları Etkinliği 30 Eylül 2025 Tarihinde Gerçekleştirilmiştir.

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü tarafından düzenlenen “Matematik Öğretmenliği Öğrencileri İçin Kariyer Fırsatları” etkinliğini 30.09.2025 tarihinde gerçekleştirilmiştir.Etkinlikte, Arda Çankaya Eğitim Kurumu’ndan Kurum Müdürü Canberk Atlı ve Mehmet Kavanoz, matematik öğretmenliği alanında kariyer olanakları ve deneyimlerini öğrencilerimizle paylaşmışlardır.  

18 Kasım 2025
İlköğretim Matematik Öğretmenliği 1. Sınıf Oryantasyonu Gerçekleşti

İlköğretim Matematik Öğretmenliği 1. Sınıf Oryantasyonu Gerçekleşti

İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans programı 1. sınıf öğrencilerine yönelik oryantasyon programı, 24 Eylül Çarşamba günü saat 13.00’te D212 nolu derslikte gerçekleştirildi.Oryantasyon programı, Dr. Öğr. Üyesi Gökay Açıkyıldız, Dr. Öğr. Üyesi Aslı Çakır Mutlu, Dr. Öğr. Üyesi Eda Nur Güner ve Arş. Gör. Fatmagül Ergün’ün katılımıyla yapıldı.Etkinlikte, yeni başlayan öğrencilere bölümün akademik

24 Eylül 2025

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı 1. Sınıf Oryantasyonu

İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans programı 1. sınıf oryantasyonu 24 Eylül Çarşamba günü D212 nolu derslikte saat 13:00'da gerçekleşecektir. Tüm 1. sınıf öğrencilerimizin katılımı beklenmektedir.

23 Eylül 2025

Araştırma Görevlimiz Fatmagül ERGÜN 22. Uluslararası Matematik ve Matematik Eğitimi Kongresinde (ICMME) Bildiri Sunumunu Gerçekleştirdi

Araştırma Görevlimiz Fatmagül ERGÜN 22. Uluslararası Matematik ve Matematik Eğitimi Kongresinde (ICMME) Bildiri Sunumunu GerçekleştirdiÜniversitemiz Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı araştırma görevlilerinden Fatmagül ERGÜN “The Development of Algebraic Thinking in the Instructional Interventions: A Systematic Review” başlıklı bildirisini,

19 Eylül 2025

Araştırma Görevlimiz Fatmagül ERGÜN Uluslararası EJER Kongresinde Bildiri Sunumunu Gerçekleştirdi

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı araştırma görevlilerinden Fatmagül ERGÜN “Matematik Eğitiminde İyi Oluş: Sistematik Derleme” başlıklı bildirisini, uluslararası hakemli bir kongre olan EJER Kongresi'nde sunmuştur.

7 Temmuz 2025

Araştırma Görevlimiz Fatmagül ERGÜN’ün Makalesi Research on Education and Psychology (REP) Dergisinde Yayımlandı

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı araştırma görevlilerinden Fatmagül ERGÜN’ün “Thematic Analysis of Studies on Interdisciplinary Approach in Mathematics Education in Türkiye” başlıklı makalesi, Education Full Text (H. W. Wilson) indeksinde taranan, uluslararası hakemli bir dergi olan Research on Education and Psychology (REP)

7 Temmuz 2025
Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Araştırma Görevlilerimizden Fatmagül ERGÜN’ün Makaleleri Trakya Eğitim Dergisi Özel Sayısında Yayımlanmıştır

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Araştırma Görevlilerimizden Fatmagül ERGÜN’ün Makaleleri Trakya Eğitim Dergisi Özel Sayısında Yayımlanmıştır

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Araştırma Görevlilerimizden Fatmagül ERGÜN’ün “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlık Öz-Yeterlilik Düzeyleri ile Temel Yeterlilik Testi Matematik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” ve “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Okuryazarlık Öz-Yeterlik Algıları ile Matematikse

21 Mayıs 2025

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyelerimizden Dr. Gökay AÇIKYILDIZ’ın Makalesi Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi’nde Yayımlanmıştır

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyelerimizden Dr. Gökay AÇIKYILDIZ’ın “Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının İstatistik Öğrenme Alanı Açısından Karşılaştırılması” başlıklı makalesi TR Dizin kapsamındaki Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi’nde Yayımlanmıştır. Araştırmanın ayrıntılarına aşağıdaki bağlantı aracılığıyla ulaşılabilir: http

30 Nisan 2025
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerimizin TUBİTAK 2209-A Başarısı

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerimizin TUBİTAK 2209-A Başarısı

Eğitim fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği 3. sınıf öğrencimiz Ayşe Akdaş'ın yürütücü olduğu Dr. Öğretim Üyesi Muhammet Şahal danışmanlığında hazırlanan "Sokratik Tartışma ile Desteklenmiş Matematik Öğretiminin Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Rutin Olmayan Problemlerin Çözümüne Yönelik Başarısına ve Matematik Tutumlarına Etkisi" isimli proje TÜBİTAK 2209/a kapsamında desteklenmeye hak kaz

21 Nisan 2025